על מאסטרינג

מה זה מאסטרינג?

מאסטרינג הוא השלב האחרון בהפקת קובץ אודיו.
מטרת המאסטרינג היא לאזן אלמנטים קוליים של המיקס, לבצע התאמה של השיר לצורך השמעתו
בכמה שיותר מערכות ופורמטים בצורה מאוזנת. במאסטרינג נעשה שימוש בכלים ייחודיים, ובכללם
איקולייזרים, קומפרסורים, לימיטרים ומעצבי תמונת סטריאו. רצוי שהתהליך יבוצע בחדר שונה
מהחדר שבו נעשה המיקס, על מנת שסשן המאסטרינג ישמש כבקרה למיקס, ויאפשר תיקונים או
שיפורים שהוחמצו בביצוע המיקס הסופי.
תהליך המאסטרינג נועד ליצור אחידות ועקביות בין השירים באלבום, וכדי למקסם את איכות השמע
של השירים כאשר הם מושמעים ממכשירים שונים (מרמקולי iPhone זעירים ועד למערכות קול
מאסיביות), וכאשר הם משודרים במדיות שונות (כגון תחנות רדיו, אינטרנט וכיוצ"ב).

למה צריך למאסטר?

מאסטרינג נועד להבטיח שקובץ האודיו שלך יישמע הכי טוב שאפשר בכל הפלטפורמות, בדיוק כמו
שהתכוונת. מאזינים, צורכים היום מוסיקה בהרבה יותר פורמטים והתקנים מאשר בעבר. גם אם
הקלטת ומיקססת באולפן הכי מתקדם ומשוכלל, עדיין צריך את בדיקת האיכות הסופית של
המאסטרינג. עבודת מאסטרינג טובה עושה אלבום עקבי ומאוזן. ללא מאסטרינג, שירים בודדים יכולים
להישמע קטועים וזרים ביחס זה לזה.

מה ההבדל בין מיקס למאסטרינג?

בגלל שעבודות מיקס מאסטרינג מתבצעות לעיתים באמצעות שימוש בטכניקות וכלים דומים, נוצר
לעיתים בלבול בין התהליכים, שהם שונים בתכלית.
שלב המיקס בדרך כלל מתייחס להקלטת ועיבוד רב ערוצי, בעוד ששלב המאסטרינג הוא הגימור
הסופי של המיקס הסופי. או במילים אחרות:
מיקס – השלב שבו מתבצע חיבור בין מרכיבים קוליים ומוסיקליים נפרדים שיעבדו יחד בתור שיר, או
יצירת תמהיל נכון בין הערוצים השונים. זה כמו לבנות מכונית. כל החלקים של המכונית צריכים לעבוד
ביחד כדי שהיא תיסע. בתהליך המיקס מוודאים שכל החלקים נמצאים במקום. מיקס טוב צריך לזרום
בקלות לתוך תהליך מאסטרינג.
מאסטרינג – עכשיו תחשוב על מאסטרינג כמו שטיפת הרכב הטובה ביותר אי פעם. אתה רוצה את
המכונית החדשה שלך שתיראה חלקה ומבריקה ככל האפשר. המאסטרינג מצחצח הכל עד ברק
מושלם, מכניס לך גז במיכל ומשמן את כל החלקים הנעים עבור הביצועים הטובים ביותר.

מה עושים במאסטרינג?

המאסטרינג הוא תהליך מורכב הכולל שימוש בטכניקות מבין הבאות:
Audio Restoration – לעיתים יש צורך בהסרת רעשי רקע, נטרול קליקים לא רצויים, קפיצות
או היסים.
שיפור תמונת STEREO – שיפור סטריאו מרחבי (משמאל לימין) של קובץ האודיו. שיפור
סטריאו מרחיב את המיקס ועוזר לו להישמע "גדול יותר". שלב זה גם יכול לעזור להדק את
EQ – פעולת ה- EQ מתקנת לעיתים חוסר איזון בין תדרים, ומאפשרת הדגשה או ריסון של
אלמנטים שונים. עבודת מאסטרינג אידיאלית תביא את המיקס למצב בו הוא מאוזן היטב
ומידתי. משמעות הדבר היא שאין טווח תדרים ספציפי שנותר בולט החוצה. קובץ אודיו מאוזן
Compressor – הדחיסה מתקנת ומצמצמת את הטווח הדינמי של המיקס על מנת לשמר הן
את האותות החזקים והן את האותות השקטים יותר. תהליך זה נותן תחושת אחידות טובה יותר.
Loudness – תהליך נוסף בשרשרת המאסטרינג הוא שימוש בסוג מיוחד של קומפרסור,
שנקרא “לימיטר” באמצעות הלימיטר ניתן להגדיר את העוצמה המתאימה לשיר וליצור
תקרת “שיא” הלימיטר מאפשר את השמעת השיר בעוצמה המקסימאלית ללא שנוצר עיוות
תמונת המרכז על ידי טיפול נכון בתדרים הנמוכים.
ישמע טוב על כל מערכת השמעה.
(Distortion).
הפחתת והמרת עומק קצב
המרה או פעולת קצב תלויה בפורמט הסופי. טשטוש מכוון של מעברים בין צלילים, כדי למנוע
אפקטים של דיגיטציה .

BIT DEPTH REDUCTION & SAMPLE RATE CONVERSION
Sample rate conversion or dither is dependent on the final output medium. For example, if you areplanning to release on CD you will have to convert to 44.1kHz 16 bit and therefore, you may have toconvert and dither your file to get to the standard of format.

רצף וריווח
סידור הרצף והמרווחים הוא אחד השלבים הסופיים במאסטרינג. תהליך זה מכניס סדר
באלבום או EP שלך. ריווח מתייחס לכמה שקט (פערי שטח) יש בין כל הטרקים.

Sequencing and spacing is one of the final steps in mastering. On an album or EP this process puts

your audio in order. Spacing refers to how much silence (space gaps) you put between each track.

10 עצות שימושיות לפני מאסטרינג

1.אל תוותר על ביצוע מאסטרינג

  1. אחרי שהשירים שלך כבר נכתבו, הולחנו, עובדו, בוצעו, הוקלטו ומוקססו, יש לך עוד הזדמנות אחת ויחידה לפני שהדיסק יורד להדפסה ויצור, כדי לבחון אותם במערכת אובייקטיבית, ולגרום להם להשמע במיטבם, וזאת באמצעות מאסטרינג איכותי.

2.בחירת מיקסים מראש

2.בחר את המיקסים שהכי מוצאים חן בעיניך לפני תחילת העבודה, כדי לאפשר לטכנאי להשקיע את           האנרגיה והפוקוס ביצירה ולא בבחירה.

3.בחירת סדר שירים מראש

3.ארגון סדר השירים מראש תשפיע על דרך העבודה, על הדינמיקה של השירים, ועל דרך חיתוכם הסופי ותביא לתוצאה מאוזנת יותר.

4.עבודה מהמקור

4.אם האלבום בוצע בשלבים, או במספר אולפנים, וקיבלת מס’ מדיות של המיקסים הסופיים – אלתקבץ אותם ל- CD אחד, אל תשנה את הרזולוציה של הקובץ או את סוג הקובץ. את שינוי תדר הדגימה וסוג הקובץ תמיד טוב יותר לבצע בחדר מאסטרינג מקצועי שידע לשמר את איכות הצליל באמצעות המרה נכונה ואיכותית.

5."אוויר"

5.המנע ככל הניתן מעבודות עריכה והוספת פלאגינים ל 2 ערוצי קובץ המיקס (כגון L2 וכיוצ”ב), על מנת להותיר “אוויר” לטכנאי המאסטרינג לבצע את העבודה באמצעות הכלים הנכונים והאיכותיים ביותר. זה לא חוסך זמן – וזה יכול רק להזיק.

6.הפורמט של המאסטר

6.בצע בדיקה מקדימה מול המפעל שאתה מתכוון ליצר דרכו את המאסטר והעותקים באשר לפורמט האופטימאלי לייצור. בצע בדיקה מקדימה אם האולפן יכול לספק לך את הפורמט הרלוונטי. אולפן מאסטרינג רציני ידע לספק לך את כל הפורמטים הנדרשים.

7.רשימה מקדימה

7.חשוב לבצע האזנה מוקדמת למיקסים ולערוך מראש רשימה של בעיות ונקודות שחשוב לך להדגיש בפני הטכנאי.

8.רפרנסים

8.לפעמים קל יותר להסביר לטכנאי המאסטרינג איך אתה רוצה שהשיר או האלבום שלך ישמעו, באמצעות השמעת רפרנסים מתאימים. מומלץ להפנות לרפרנסים מקוריים שאופי הסאונד שלהם מתאים לטעמך.

9.ערוצי שירה נפרדים

9.מעבר לקובצי המיקס, רצוי לצרף לסשן המאסטרינג גם קבצים של הורדות של הפלייבק, השירה והקולות במופרד. בצורה זו, קיימות הרבה יותר אפשרויות עבודה, ולעיתים הדבר אף הכרחי על מנת לקבל תוצאה אופטימאלית

10.לחץ

10.עבודה על אלבום ממוצע (שכולל 8-12 שירים) תתבצע בזמן עבודה מוגדר וידוע מראש. אין צורך להתקשר לאולפן ולהאיץ תהליכים. חבל שתתפשר על התוצאה בגלל שאתה בלחץ.

שאלות נפוצות

תוך כמה זמן אקבל את השירים ממוסטרים?

עד 4 ימי עסקים (בדר”כ אנחנו שולחים עוד קודם, אך לא מתחייבים).

איזה סוג של קבצים צריך לשלוח למאסטרינג?

לגבי כל שיר, רצוי להעביר ארבע הורדות:
קובץ הכולל הורדה של המיקס בפורמט WAV ברזולוציה שבו השיר מוקסס (בד”כ 24 ביט)
קובץ הכולל הורדה של ערוץ השירה בנפרד (כולל כל האפקטים), באותו פורמט ובאותה רזולוציה.
קובץ הכולל הורדה של קולות רקע בנפרד (כולל כל האפקטים), באותו פורמט ובאותה רזולוציה.
קובץ הכולל הורדה של הפלייבק בנפרד (כלומר, כל הערוצים ללא ערוץ שירה וללא ערוצי קולות
במידה ולא מתאפשר לך להעביר את כל ההורדות כמפורט לעיל, ניתן להסתפק בקובץ המיקסבלבד.
נא לא להעביר קבצי MP3. נקבל קבצי MP3 רק אם ממש ממש אין ברירה וזאת בגלל רקע), באותו פורמט ובאותה רזולוציה.שהאיכות של קבצי MP3 הרבה יותר נמוכה.

איזו אינפורמציה אני צריך להעביר אליכם כשאני רוצה לבצע מאסטרינג "און ליין"?

בכל מקרה ניתן להעביר אינפורמציה הכלולה ב CD TEXT; כגון: שם המעבד, שם הכותב, ג’אנר,ככל שמדובר באלבום, יש להעביר את סדר השירים הרצוי, וגם נתונים לגבי מרווחי זמן רצויים בין במידת הצורך, ניתן להעביר הנחיות או הערות מקצועיות לפי רצונכם, וכן הפניה לרפרנסים מומלצים ISRC, אמן מבצע, שם השיר, שם האלבום, UPC/EAN. השירים. ניתן לעשות זאת במסגרת תהליך הזמנת השירותים. לעבודה מבחינתכם.

איך אני בודק באיזו רזולוציה המיקס שאני מעביר?

ת. עליך לבקש ממי שביצע את המיקס להעביר לך את ההורדות ברזולוציה שבה השיר מוקסס. בדר”כ מדובר ברזולוציה של 24 ביט. במידה שאתה לא בטוח, ניתן לבדוק את נתוני הקובץ האמצעות לחיצה על קליק ימני : Properties>>; Details>>; Bit rate .
קובץ של kbps 2116 = 24 ביט .
קובץ של kbps 1411 = 16 ביט.

האם אני יכול להעביר מספר מיקסים על מנת שאתם תחליטו איזה הכי מתאים למאסטר?

רצוי שלא. רצוי שאתם תקבלו את ההחלטה האמנותית לגבי המיקס הנבחר.חשוב להדגיש: בכל מקרה, אם בקובץ שיועבר יהיו כשלים טכניים חריגים, אנו ניצור עמכם קשר בנושא לפני ביצוע העבודה. לכן, אם אתם מעוניינים דווקא במיקס ספציפי ולא בטוחים לגבי התאמתו למאסטרינג – אל תחששו מכך, העבירו את המיקס שאתם אוהבים, ואם תהיה בעיה – ניידע אתכם טרם ביצוע העבודה.

האם אני יכול ליצור קשר עם טכנאי המאסטרינג שעובד על החומרים שלי?

כן, בהחלט.
ראשית, במסגרת תהליך אישור הזמנת העבודה תוכל לכתוב לטכנאי המאסטרינג את כל הערותיך ושאלותיך לגבי כל שיר ושיר. אתה יכול גם לשלוח מייל לטכנאי עם שאלותיך בכל עת. לחץ צור קשר בתפריט.

האם אני יכול להשתתף בסשן המאסטרינג?

כן, אתה יכול. אנא צור איתנו קשר אם הנך מעוניין לעשות זאת. רק חשוב לדעת כי ה תעריף של סשן שכזה יהיה גבוה יותר, מהענקת שירותים “און ליין”.

באיזה דרך אקבל את החומרים שלי לאחר המאסטרינג?

בגמר עבודת המאסטרינג נספק לך את הקבצים של השירים הממוסטרים (בפורמטים לבחירתך) באמצעות הדואר האלקטרוני, לרבות בפורמט DDP במידת הצורך.רוב הלקוחות מבקשים מאתנו להחזיר את החומרים הגמורים כקובץ WAV באמצעות האינטרנט.
אנחנו יכולים גם להפוך את המאסטר לתקליטור, בו הטראקים מלוקטים עם ריווח גדול בינהם וגם עם ה- ISRC שלך וטקסט CD המקודד.
אנחנו יכולים גם לספק את המאסטר כקובץ דיגיטלי DDP בתבנית מקוונת. DDP הוא פורמט של מפעלים המשכפלים תקליטורים. אם אתה שולח את הקבצים במאסטר פיזי אז רוב הסיכויים שהדבר הראשון שהם יעשו זה להמיר את הקבצים לקובץ DDP.
ככל שאתה מעוניין לקבל את השירים צרובים על אוודיו CD או אתDDP  צרוב, נוכל לעשות זאת בתוספת תשלום, באמצעות משלוח עם חברת שליחים שאנו עובדים עימה, ובכפוף לתעריפים של החברה.

מה עליי לעשות אם אני לא מרוצה מהתוצאה?

במקרה הלא סביר שבו לא תהיה מרוצה מהעבודה, אנא פנה אלינו.
אם הבעיה היא תולדה של שגיאה מצידנו, אז אנחנו נתקן אותה ללא תשלום.
ככל שתרצה לבצע שינויים או תיקונים במאסטר הסופי – אנא צור קשר עם טכנאי המאסטרינג שלך באמצעות דוא”ל. לעתים קרובות, תיקונים קלים במאסטרינג נעשים ללא כל תשלום נוסף, אם כי זה על פי שיקול דעתו של הטכנאי. שינויים מורכבים או חוזרים יהיו כרוכים בתוספת תשלום בסך 280 ש”ח בתוספת מע”מ לכל שעת עבודה.

 

איך אני מוגן מפני פיראטיות, אם אני מעלה שירים שלי אליך?

אנחנו מתייחסים לנושאי אבטחה ופרטיות בהקשר לקבצים הנשלחים אלינו ברצינות רבה.
מתקן ההעברה המאובטח שלנו מבוסס על הצפנת נתונים 128 סיבית, שזו אותה רמת ביטחון שבנקים משתמשים באינטרנט. השרת המאובטח שלנו מוגן עד הסוף על ידי תוכנת אבטחה מודרנית. עם זאת, המוזיקה שלך היא בטוחה, רק כמו הסיסמה שלך. כדי לקבל סיסמה חזקה מאד עליך להמציא סיסמה שבה מעורבבות אותיות גדולות וקטנות באנגלית ולהוסיף מספרים.  לעולם אל תחשוף את הסיסמה שלך לאף אחד.

 

האם אחויב במע"מ על ההזמנה שלי?

באופן עקרוני כן.

  1. לקוחות בישראל צריכים לשלם מע”מ בשיעור הנוכחי של 17%. אם אתה מאמין שאתה לא צריך לשלם מע”מ, אנא פנה אלינו ואנו נבדוק זאת.
  2. לקוחות מחוץ לגבולות ישראל יכולים להשתמש בשירותים שלנו ללא תוספת תשלום מע”מ, ואולם זאת אך ורק בכפוף למילוי כל התנאים הבאים:

כדי לוודא שאתה לא משלם מע”מ שלא לצורך, כל שעליך לעשות הוא להכניס את שם העסק שלך ומס’ העוסק/ח.פ. שלך, אם יש לך מס’ מע”מ עדכן אותו על מנת לשקף את מצב העסק, לרשום את כתובתך באתר שלנו, את פרטי החשבון שלך, ולעשות את ההזמנה באמצעות כרטיס אשראי. מערכת התשלומים של הוק אנד היי מאסטרינג תתחשב בפרטים אלה.

דוגמאות למטרות עסקיות עשויות להיות: הפקת תקליטור למכור בחנויות או בהופעות; הפקת אלבום כחלק מחוזה הקלטות; הקלטת דמו לשלוח לחברות תקליטים, חברות הפצה במטרה לקבל חוזה הקלטות וכד’

מספר תיק המע”מ שלנו הוא ________________.

לקוחות מספרים :
קישורים חשובים :
Google Google Google Google Google
צור קשר :